اهمیت زبان انگلیسی در تجارت و کسب و کار

اهمیت زبان دوم بر کسی پوشیده نیست و این موضوع همه جوانب زندگی هر فرد را می تواند تحت تاثیر قرار دهد. مقاله زبان دوم در تجارت بسیار زیاد است و می توان گفت تاجری که زبانی غیر از زبان مادری آموخته باشد در مقایسه با تاجری که تنها زبان مادری بلد باشد، روابط خارجی تری دارد و به طبع موفق تر خواهد بود. کدام زبان یا زبان ها در تجارت بیشتر کاربرد دارند؟ و تفسير كدام زبان براي تجاري بيشتر است؟ ما به شما می گوییم زبان انگلیسی!
زبان انگلیسی در تجارت چیست؟
زبان انگلیسی از مهم ترین زبان های بین المللی است. این زبان کاربردهای اقتصادی سیاسی علمی در حوزه های مختلف تجاری، آموزشی، آموزشی، و … دارد. در حوزه تجارت و کسب و کار نیز، زبان انگلیسی جایگاه ویژه ای در اختیار دارد. با توجه به کاربرد میدانی زبان انگلیسی بین تاجران و فعالان حوزه تجارت، می توان گفت انگلیسی زبان تخصصی تجارت است. یکی از کاربردهای کاربردی، کاربردی زبان انگلیسی است.
مخاطبانی که از این زبان استفاده میکنند، میتوان آن را به راحتی درآورد، لغات و اصطلاحات آن آسان است، دستور زبان پیچیدهای ندارد و در واقع چالشها و سختیها زبانهای دیگر را ندارد. مخاطبان می توانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. این زبان بسیار ساده تر و راحت تر از زبان های دیگر است. تجارت و کسب و کار و شرایط و نیازمندی های خاص خود را دارد. این حوزه اقتصادی با خرید و فروش، تبلیغات، مراودات و تبادلات همراه است. از این تجارت نیازمند زبانی است که پیچیدگی های زیادی ندارد و از اصطلاحات و کلمات غنی و مهم در این زمینه ها اهمیت دارد.
در دنیای تجارت امروز، نیاز به زبان بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود. در واقع یک زبان یک قابلیت به حساب می آید و هرچقدر که در این قابل قوی بودن بهتر است کارهای خود را با موفقیت انجام دهید. زبان انگلیسی به عنوان زبان شناخته می شود و در همه دنیا مردم از این زبان برای حفظ ارتباط استفاده می کنند.
کاربرد گستردگی این زبان در بین مردم نیز باعث می شود که بسیاری از فعالان حوزه های تجاری و اقتصادی بر روی سرمایه گذاری انگلیسی انجام دهند. یک تابلوی تبلیغاتی را در یکی از خیابان های کشورمان را در نظر بگیرید. اگر این تبلیغ به زبان انگلیسی نوشته شده است مخاطب بیشتر باشد یا به زبان اسپانیایی؟!
این موضوع را در نظر بگیرید که زبان انگلیسی را میتوان بسیار محدود کرد، اما نیازی هم نیست که تخصصی و حرفهای آن را یاد بگیرید، فقط در حدی که میتوانید از پس مکالمات عمومی برآیید. انگلیسی کسب و کار، یک تخصص در مطالعه زبان انگلیسی است و معمولاً مرتبط با تجارت و صنعت مالی و امور بین المللی است. در دنیای امروز بازارهای جهانی و ارتباطات دیجیتال، کسب و کار مفهومی است که انگلیسی روز افزونی یافته است، چرا که زبان انگلیسی به عنوان “زبان کسب و کار” شناخته می شود.
شرکت های تجاری هر میلیون میلیون دلار ضرر می کنند. این ضرر ممکن است به خاطر عدم شناخت کارمندان در مورد نقش جدیدشان یا به خاطر عدم ارتباط مناسب بین دو بخش از شرکت های جهانی باشد. راه حل این مشکل می تواند با آموزش زبان انگلیسی تجاری با استفاده از طریق یک برنامه انگلیسی عمومی استاندارد حل شود.
کدام مهارت های زبانی برای بازرگان مهم است؟
به طور کلی می توان گفت تمامی مهارت های شنیداری، گفتاری، نوشتن و خواندن برای بازرگانان و فعالان حوزه تجارت و کسب و کار الزامی است. اما مهارت های گفت، شنیداری و نگارشی از اهمیت ویژه تری نگرانند.
مهارت گفتگو یا مکالمه
بازرگانان و فعالان تجارت باید با افراد مختلف مکامله داشته باشند و داشته باشند. از این رو داشتن مهارت های قوی مکالمه برای این نیاز است. تسلط به اصطلاحات، کلمات و عبارات کسب و کار برای این افراد ضروری است و می توان در میزان موفقیت این افراد بسیار موفق باشد.
مهارت نگارشی
ارتباطات نوشتاری نقش اساسی در دنیای تجارت دارند و رسمی صحیح نوشتار در انگلیسی، همیشه مورد توجه بوده است. در مکاتبات رسمی، خطاهای ارائه شده و مطالب تبلیغاتی تبلیغاتی عمومی می تواند به لغو یک قرارداد کاری و حتی شکسته شدن منجر شود! یک بازرگان موفق همیشه بهترین حالت خود را در نامه نگاری ها و ایمیل های نشان کاری می دهد و بدین ترتیب سطح کاری خود را بالا می برد.
مهارت شنیداری
از دیگر مهارت های مهم برای تاجران و بازرگانان، مهارت شنیداری است. تاجران با افراد متعددی از مرواده های مختلف و همکاری دارند. برای داشتن یک همکاری موفق با این افاد، یک تاجر باید به خوبی حرف های طرف های مبادله یا همکاری را متوجه شود. این افراد نیز معمولا زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم فرا گرفته اند و لهجه آن ها در صحبت کردن با کلمات و جملات را کمی سخت می کند. از این رو تاجر باید مهارت های بسیار قوی داشته باشد تا یک هدف را در مقابل را متوجه کنید.